Bèsties - Baró D'Evel - (c) I. Grandjean

Bèsties

No trepitjava una carpa de circ des que vaig veure el primer espectacle del Cirque du Soleil (debia ser l’any 1995 o una cosa així) i, abans d’això, hauria de remuntar-me a quan ma mare em pentinava les trenes. Amb això vull dir que no sóc una espectadora natural de circ i que,  quan miro la cartellera, aquesta mena d’espectacles em passen per sota del radar. 

Però quan algú amb tant de criteri com l’Aída Pallarès et recomana un espectacle de la manera tan entusiasta com em va recomanar ella Bèsties, el que fas és anar a comprar a entrades i no fer cap més pregunta.

I crec que sí, que si només he de veure un espectacle de circ cada 20 anys, he de veure els Baró d’Evel, perquè el que fan trascendeix l’espectacle del més difícil encara i ens transporta a aquell lloc oníric que, amb sort, hem aconseguit conservar del nostre “jo” infant quant ens fem grans i ens preocupen altres coses.

A Bèsties veiem dansa, acrobàcia i animals en moviment, però sobretot veiem tendresa, poesia i bellesa, moltíssima bellesa. I un toc d’humor, és clar. Un muntatge dinàmic i molt orgànic que no renuncia a deixar-nos bocabadats (per això anem al circ) però que va un pas més enllà i intenta alimentar l’ànima.

Bèsties és un d’aquells espectacles per a desconnectar la ment i gaudir de l’experiència, de les imatges, els sons i les olors. Per fer-nos nens i somniar desperts. Una preciositat.

 

Bèsties

Companyia Baró d’Evel. Concepte i direcció: Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias. Col·laboració: Maria Muñoz i Pep Ramis / Mal Pelo, Bonnefrite. Direcció tècnica: Marc Boudier. Repartiment: Lali Ayguadé, Noëmie Bouissou, Camille Decourtye, Taïs Mateu Decourtye, Blaï Mateu Trias, Ju­lian Sicard, Piero Steiner i Martí Soler Gimbernat; els cavalls Bonito i Shengo, els ocells Gus, Zou, Midinette, Farouche i Albert. Treball amb els animals: Camille Decourtye, Nadine Nay i Laurent Jacquin. So: Fanny Thollot. Il·luminació: Adèle Grépinet. Vestuari: Céline Sathal. Producció i difusió: Marie Bataillon i Stéphanie Brun. Disseny vestuari: Céline Sathal. Responsable tècnic: Marc Boudier. Constructors i regidors: Laurent Jacquin i Sylvain Vassas-Cherel. Col·laboracions: Aurélien Conil (electroinformàtic), Pau (organista) i Tristan Plot (oceller). Producció i management: Marie Bataillon, Stéphanie Brun. Dibuixos: Bonnefrite. Fotografia: Arthur Bramao. Coproducció: Mercat de les Flors, Les Nuits de Fourvière / Grand Lyon Métropole, Pronomade(s) en Haute-Garonne, centre national des arts de la rue, La Villette  Paris, Festival La Stada Graz (Autriche), La Verrerie d’Alès, pôle national des arts du cirque en Languedoc-Roussillon, Carré magique Lannion Tregor, pôle national des arts du cirque en Bretagne, El Canal – Centre d’arts Escèniques de Salt-Girona, CIRCa, Auch, Gers, Midi-Pyrénées, pôle national des arts du cirque, L’Usine, scène conventionnée pour les arts dans l’espace public, Tournefeuille/Toulouse Métropole, EPCC-Le Quai, Angers, Théâtre Firmin Gémier / La Piscine – pôle national des arts du cirque d’Antony et de Châtenay-Malabry, Theater op de Markt / Province de Limbourg (Belgique), Théâtre national de Toulouse Midi-Pyrénées, La Fête du chapiteau bleu / Ville de Tremblay-en-France, L’Estive, scène nationale de Foix et de l’Ariège, Centre de développement chorégraphique Toulouse / Midi-Pyrénées, Le CREAC de Bègles. Amb el suport CIRCa, Auch, Gers, Midi-Pyrénées, PNCA, Pronomade(s) en Haute-Garonne, CNAR, Le Sirque, PNCA Nexon-Limousin, L’Usine, scène conventionnée pour les arts dans l’espace public, Tournefeuille/Toulouse Métropole, La Fête du chapiteau bleu / Ville de Tremblay-en-France avec le soutien du Parc d’équitation du Château bleu i Théâtre Louis Aragon, Theater op de Markt / Province de Limbourg. Amb l’ajut DGCA, Ministère de la Culture et de la Communication, DRAC Midi-Pyrénées, Conseil Régional Midi-Pyrénées, Conseil Départemental de Haute-Garonne.

Sala: Mercat de les Flors. Carpa instal·lada a la plaça Margarida Xirgu. Data: 15/12/15. Fotografia: (c) I. Grandjean.

Deixa un comentari